17.7.17

Assalamualaikum
Dah hampir 1 tahun tak post kat blog. Wow new achievement

Kali ni saya akan cerita tentang Professional Exam year 2
for me, Pro exam = SPM (merangkumi year 1 and year 2)
Selalunya diorang buat persediaan awal awal sebab nak year 1 punya sekali

Tapi somehow tak tahu kenapa sepanjang year 2, takda semangat nak belajar.
gone ...........

Saya belajar belajar belajar tapi saya belajar cukup cukup makan je, tidur diutamakan
Dengan kata lain MALAS

Ramadhan minggu ke3 pro exam berlangsung

Masa jawab oh saya tahu saya lemah bahagian anatomy

Beberapa hari berlalu selepas pro exam, ditakdirkan ada sesuatu yang berlaku (berkaitan dengan exam)
Ujian Allah yang ketika ini amat berat bagi saya
Menangis, Takut, Selalu terbangun malam, Tak mampu nak bahagia masa raya, Makan pun tak rasa macam makan . . . . . untuk seminggu

There's nothing i can do...

Allah
Allah
Allah
Saya lupa





Pengajaran untuk selama lamanya :
Meninggalkan doa kepada Allah adalah KESOMBONGAN, dan tidak ada yang LEBIH JELEK dari kesombongan.

“Dan Rabbmu berfirman: “Berdoalah kepada-Ku, nescaya akan Kuperkenankan bagimu. Sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah-Ku akan masuk neraka Jahanam dalam keadaan hina dina.” (QS. Al Mukmin: 60)




Nurdina Aqilah Zainal, 23 Nov