14.8.17

Merendah diri

Timbul perasaan iri hati dengan kejayaan seseorang
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Kenapa . . .
perasaan ini timbul

Berfikir sedalam dalam nya

Mungkin saya terlalu mengejarkan dunia
Mungkin saya tidak berfikiran positif
Mungkin saya terlalu cintakan dunia lebih dari allah
Mungkin saya terlalu mengejar pujian manusia

Sampai satu masa, saya cuma benci diri saya

Ya Allah

Saya berfikir sekali lagi tetapi sebagai seorang muslim
Hidup ini persinggahan sementara 
Tiada yang abadi di dunia ini 
Harta. jawatan tidak boleh di bawa ke akhirat
Semuanya akan dilupakan di akhirat kecuali ibadah


Belajarlah dari pohon padi semakin berisi ia semakin merunduk, mengajarkan kepada kita untuk selalu tawadhu.....
Nurdina Aqilah Zainal, 23 Nov